Des de Senet, una breu pujada asfaltada ens condueix a la presa del pantà de Baserca, també conegut com a embassament de Senet, situat a 1.361 metres d’altitud. Construït sobre el riu Noguera Ribagorçana, aquest embassament hidroelèctric està envoltat de cims que superen els 3.000 metres, com el Massís de la Maladeta, el Massís del Besiberri o el Pic de Mulleres. El paisatge és granític, abrupte i espectacular: una vall profunda excavada entre muntanyes que acumulen neu bona part de l’any. Un cop superada la presa per un tram de pista molt trencat i amb molta pendent, la pista s’eixampla i la inclinació afluixa seguint el GR11, amb trams oberts que permeten contemplar l’aigua blava del pantà a l’esquerra i els boscos alpins de pi negre i avet que marquen el camí cap al nord.