Un cop travessem Artés, creuem per sota la C-25 a través d’un pas subterrani que marca l’inici del Camí de Sant Martí de Serraima. Aquest tram de gravel amb pendent ens fa pujar fins a una pista elevada que ofereix vistes panoràmiques de la comarca. La part final de l’etapa ens regala una zona perfecte per acabar el dia, amb pujades i baixades suaus i curtes entre camps de conreu. Després de coronar el suau Pic Garrofí, baixem cap a Navàs per una pista que empalma amb la carretera de Gaià. Els últims quilòmetres, amb el sol ponent-se sobre els camps daurats i les siluetes de les muntanyes al fons, tanquen una etapa que ens ha mostrat les dues cares d’aquesta regió: la muntanya que cal travessar i la plana central que ens espera.