A partir de Bonmatí ens incorporem a la Via Verda del Carrilet I, que segueix l’antic traçat del tren que unia Girona amb Olot. El camí, de terra compactada i ben senyalitzat, avança per un entorn natural ple d’encant, travessant ponts i petits túnels que recorden el passat ferroviari de la línia. A mesura que guanyem alçada, la vegetació es fa més frondosa i el paisatge més verd, amb el curs del riu Brugent i passant pels pobles de Sant Feliu de Pallerols i Les Planes d’Hostoles.