Vanaf Senet brengt een korte asfaltklim ons naar de dam van het stuwmeer van Baserca, ook bekend als het stuwmeer van Senet, gelegen op 1.361 meter hoogte. Dit hydro-elektrische stuwmeer in de Noguera Ribagorçana wordt omringd door toppen van meer dan 3.000 meter, zoals het Maladeta-massief, het Besiberri-massief en de Pic de Mulleres. Het landschap is ruig, granietachtig en spectaculair: een diepe vallei uitgesleten tussen bergreuzen die het grootste deel van het jaar met sneeuw bedekt zijn. Na het oversteken van de dam via een zeer ruig en steil pad wordt het traject breder en neemt de helling af. We volgen de GR11 langs open stukken waar we links het blauwe water van het stuwmeer zien en rechts de alpine bossen van zwarte den en zilverspar die de weg naar het noorden begeleiden.